Tα πειράματα "συμμόρφωσης" του Asch, ήταν μία σειρά μελετών που δημοσιεύτηκαν τη δεκαετία του '50, επιδεικνύοντας την δύναμη της συμμόρφωσης στις ομάδες. Γνωστό και ως το "Παράδειγμα του Ας". Στα πειράματα υπό τον Σολομώντα Ας, ζητούνταν από μία ομάδα να πάρει μέρος σε ένα δήθεν "οπτικό τεστ". Στην πραγματικότητα, όλοι οι συμμετέχοντες πλην ενός ήταν συνεργάτες του ερευνητή, και το αντικείμενο της μελέτης ήταν το πως αυτός ο ένας θα αντιδρούσε στην συμπεριφορά των "συννενοημένων" συμμετεχόντων.
Στις παρούσες παραλλαγές γίνεται αναφορά και στο κατά πόσο επηρεάζεται η συμπεριφορά του υποκειμένου από τους παράγοντες της ύπαρξης συνεταίρου ή δυνατότητας ανώνυμης έκφρασης.
Με άλλα λόγια...
Στο βίντεο της ανάρτησης, φανταστείτε ότι βλέπετε, στα πρόσωπα των μελών της προσυνεννοημένης ομάδας, τους επώνυμους δημοσιογραφικούς των 5 ιδιωτικών καναλιών της τηλεόρασης: Mega, ANT1, Alpha, ΣΚΑΪ, Alter, Star στο πρόσωπο του πραγματικού υποκειμένου τον εαυτό σας και στο πρόσωπο του «συνεταίρου» έναν blogger.
Έτσι θα γίνει πιο κατανοητό το πληροφοριακό περιβάλλον στο οποίο ζει η «ελληνική» κοινωνία. Και ίσως γίνει σαφές πως η «κρίση», την οποία μας πλασάρουν ως αντικειμενική αλήθεια οι προσυνεννοημένοι επικοινωνητές, είναι μια «καλοστημένη απάτη» (όπως λέει ο entertainer Μάικλ Μουρ) που αποσκοπεί... (ελάτε, κι εδώ πρέπει να δουλεψει η κρίση σας...)
-------
Υ.Γ. Στο παράδειγμα δεν έβαλα τα κρατικά τηλεοπτικά κανάλια για αυτονόητους λόγους: είναι γνωστό σε όλους ότι αποτελούν κυβερνητικό μηχανισμό προπαγάνδας (και δεν πείθουν ή δε "πλασάρονται" ως αμερόληπτα, όπως κάνουν τα ιδιωτικά κανάλια.
Το είδαμε εδώ:http://taxalia.blogspot.com
Σχόλιο: NewNeuromancer http://www.blogger.com/profile/14001509278522512141
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου